Streamovací služba televize Prima odstartovala letos v únoru a těsně před Vánoci se konečně dočká první slevové akce, která má za úkol nabrat stovky a možná tisíce nových předplatitelů. Primě se přitom obecně uživatele nabírat daří. Množství uživatelů rostlo letos rychleji, než televize sama čekala.
5. 12. 2023 18:15 | Streaming novinkyTelevize Prima sice do streamovacích válek vstoupila jako jeden z posledních hráčů, to ale neznamená, že by se její streamovací službě prima+ (ano, stále nám přijde zvláštní používat malé písmeno) nedařilo. Právě naopak. Prima si nárůsty uživatelů během roku opakovaně chválila a do konce roku si předsevzala, že zdolá laťku 100 000 platících uživatelů. Tedy těch, kteří si platí jeden z tarifů Light či Premium, kde jsou buď z 50 procent nebo zcela vypnuty reklamy. Již v červenci letošního roku přitom Prima skrze svého ředitele Marka Singera hlásila 85 000 platících uživatelů. Společně s neplatícími uživateli, kterým nevadí kompletní nálož reklamy, pak televize dosáhla v létě 700 000 uživatelů. Nyní už by televize měla mít na kontě přes 100 000 platících diváků streamovací služby, čímž dalece překonala očekávání. Před koncem roku však chce nalákat další uživatele.
Prima samozřejmě jde cestou podle zahraničních vzorů a podobně jako například SkyShowtime či Disney Plus letos na podzim spoléhá v předvánočním období na limitovanou slevou akci. V případě Primy, která má tři tarify (s reklamou, 50 procenty reklamy a bez reklam), se však týká pouze nejvyššího tarifu Premium, který běžně stojí 149 Kč a jako jediný nabízí alespoň FullHD kvalitu obrazu. Do konce prosince je možné měsíční předplatné Premium verze získat za 99 Kč. Předplatné na tři měsíce zlevňuje ze 447 Kč na 399 Kč, šestiměsíční předplatné se snižuje z 894 Kč na 745 Kč. A roční předplatné lze pořídit místo 1788 Kč za 1490 Kč. Při koupi ročního předplatného tak můžete ušetřit zhruba 300 Kč.
Nebyla by to ale televize Prima, aby to uživatelům trochu nekomplikovala. Takže pokud čekáte, že se aktuálně zkrátka podíváte na streamovací službu prima+, kde si v nějakém okně pohodlně naklikáte zlevněné předplatné, jste na velkém omylu. Jak totiž samotná Prima upozorňuje, „Zvýhodněné předplatné na prima+ zakoupíte ve všech pobočkách řetězců Traficon, Pajak, Valmont, Tipsport, Chance, Geco i v Alze. Můžete ho samozřejmě pořídit také online z pohodlí domova nebo cestou do práce na givery.cz a herni-kupony.cz. Akční předplatné na jeden měsíc za 99 Kč najdou v prosinci i zákazníci na Prima nákupech. Uživatelé Kaufland Card navíc mohou zakoupit zvýhodněné předplatné v ceně 99 Kč/měsíc (po dobu tří měsíců) až do konce ledna.“ Znamená to tedy, že si nejdřív musíte pořídit kupon, který posléze aktivujete před platbou na samotné službě. Je to trochu jako návrat o několik let zpátky a zbytečná komplikace pro moderní zákazníky, ale lepší to než drátem do oka.
Prima okolo Vánoc rovněž posiluje svůj katalog. Najdete v něm vánoční pohádky Tři oříšky pro Popelku, Šíleně smutná princezna, Honza málem králem, Princezna se zlatou hvězdou, Hrátky s čertem, Pyšná princezna, Jak se budí princezny, Anděl páně nebo Byl jednou jeden král. Ale také vánoční filmy jako S tebou mě baví svět, Sněženky a machři, Pelíšky, Anděl na horách, oba díly Špindlu nebo Ženská na vrcholu. Zároveň přibyly i české filmy Ostrov, Nikdy neříkej nikdy, Zatmění, Jan Žižka, Děti Nagana, Princezna zakletá v čase II nebo Střídavka. A potěší i tituly jako Rocky, Robocop, Krvavý sport, Amelie z Montmartru nebo Parazit. Plus samozřejmě můžete koukat na Prima ORIGINALS. Sadisté si jistě rádi pustí megapropadák Eliška a Damián, my ale raději doporučujeme kokainovou zábavu Banáni.
Zdroj: FTV Prima / MediaGuru / Mediář
Zatímco filmoví distributoři (a nejen oni) slaví, internetoví stahovači pláčou a hledají alternativy. Zhruba takový je výsledek oznámení úložiště Ulož.to, že končí s veřejným sdílením souborů.
Poslední z velkých hráčů, konglomerát Walt Disney, reportuje aktuálně kvartální výsledky. A překonal všechna očekávání - počet předplatitelů Disney+ narostl, příjmy se daří navyšovat také, náklady zmenšovat a ztráty umazávat. Šéf Robert Iger se vyhnul pořádnému problému, ale v očišťování společnosti zdaleka nemá vyhráno.
Dnes je den pravdy, dvě velká studia oznamují svoje kvartální výsledky. Jako první šel s kůži a čísly na trh konglomerát Warner Bros Discovery a neměl dobrou zprávu. Počet předplatitelů služby (HBO) Max klesl už druhé čtvrtletí po sobě. Zlepšuje se sice finanční situace, ale krize u Warnerů rozhodně nekončí.
Netflix si zařazení předplatného s reklamou na zahraničních trzích chválí a čísla aktivních uživatelů ukazují, že šlo o správnou volbu. Ty nejvěrnější seriálové diváky chce navíc streamer odměňovat navzdory tomu, že platí nejlevnější předplatné.