FB pixel TP pixel
Světová ekonomika kvůli koronaviru stagnuje, Netflix ovšem roste © TMDB

Světová ekonomika kvůli koronaviru stagnuje, Netflix ovšem roste

Přestože má koronavirus COVID-19 na světovou ekonomiku devastující účinky, existují odvětví, která naopak v tomto období vzkvétají. Vedle donáškových služeb jsou to především streamovací platformy jako Netflix nebo Amazon.

Streaming novinky

Pokud jste se v poslední době setkali s hláškou, že je pravděpodobně ta správná doba na nákup akcií Netflixu, můžeme potvrdit, že první analytická data jí dávají za pravdu. V nastalém zmatku a panice zůstává mnoho lidí, ať už dobrovolně či ne, ve svých domovech. To logicky nahrává společnostem, které vám pomohou toto období v klidu přečkat. A týká se to především donáškových služeb nabízející potraviny či hotová jídla nebo digitálních předplatných zahrnující například streamovací platformy jako Netflix nebo HBO GO. Protože návštěva kina se zdá pro mnohé riziková nebo je jako u nás do odvolání jejich sály prakticky zakázáno navštěvovat, musí si mnozí vystačit s nabídkou z domova.

Světová ekonomika kvůli koronaviru stagnuje, Netflix ovšem roste © TMDB

Z dat, které poskytl deník Guardian, vychází, že obchodním domům během ledna poklesl prodej o 3,6 %, restaurace hlásí propad o 6,4 %. Na druhou stranu donáškové služby rostly o 8,7 % a digitální předplatné dokonce o 12,4 %. Je poměrně jisté, že data z následujících měsíců při rozšíření viru dále do světa přinesou ještě vyšší propady i nárůsty. Netflix, který je se 167 miliony předplatiteli lídrem streamovacích placených služeb, hlásil, že na první čtvrtletí letošního roku očekává nárůst dalších 7 milionů předplatitelů a do dalšího čtvrtletí může kvůli koronaviru svá očekávání pravděpodobně ještě navýšit. Analytik Michael Olson, který analyzuje trendy ve vyhledávání Googlu, potvrdil, že COVID-19 nutí spotřebitele vzdát se cestování a zábavy mimo domov, a Netflix tak může profitovat z tohoto dočasně pozměněného chování. K odhadu Netflixu by nejméně půlmilion ještě přidal.

Existují však i rizika, se kterými streamingové služby, jako Netflix, musí počítat. Mezi stávajícími zákazníky sice může stoupnout počet strávených hodin online, ale protože předplatné se platí každý měsíc stejné, na stávajících zákaznících se to neprojeví. Musí tedy začít získávat nové zákazníky, a to především na trzích, kde je velký prostor k růstu (což třeba USA není). U nových i starých zákazníků potom hrozí riziko, že v případě dlouhodobého výpadků příjmů (v důsledky nemoci, karantény či dovolené), začnou omezovat finance na nejnutnější potřeby jako je jídlo či bydlení a zábava potom půjde stranou. Streamingové ale i jiné filmové a televizní společnosti také musí počítat s tím, že pokud se nyní pozdrží či dokonce pozastaví natáčení nových filmů a seriálů (v Praze třeba aktuální končí původně plánovaný Winter Soldier), ovlivní to jejich plány v dalších měsících.

 301 zobrazení   9 se líbí
Žebříčky 10 nejsledovanějších seriálů a filmů jsou už i na českém Netflixu
Žebříčky 10 nejsledovanějších seriálů a filmů jsou už i na českém Netflixu
26.02.2020 | Streaming novinky

Loni v květnu Netflix nejprve v Británii a posléze v Mexiku testoval nový doplněk ke svým službám. Zveřejňoval seznamy deseti nejpopulárnějších snímků a seriálů na své platformě, což uživatelům mohlo pomoci ve výběru titulů. Tato služba je od pondělí dostupná i u nás.

Kdyby Netflix uváděl filmy i v kinech, jeho sledovanost by se prý zvýšila
Kdyby Netflix uváděl filmy i v kinech, jeho sledovanost by se prý zvýšila
12.02.2020 12:00:00 | Streaming novinky

Možná to nebude znít objevně, ale nová studie, jejíž výsledky zveřejnil server Variety, tvrdí, že filmy, které si odbudou své kolečko napříč sítí kin, budou mít ve výsledku na streamovacích platformách mnohem vyšší sledovanost.

Disney+ má 28 milionů předplatitelů. Jak si stojí Apple TV+ nebo Amazon?
Disney+ má 28 milionů předplatitelů. Jak si stojí Apple TV+ nebo Amazon?
05.02.2020 10:00:00 | Streaming novinky

První oficiální čísla o počtu zákazníků Disney+ jsou tu a jsou ještě lepší než jste čekali. Za tři měsíce nabral Disney více než 28 milionů a stává se v USA pro Netflix další silnou konkurencí. Ale ani další služby podle odhadů Ampere Analytics nemají špatné výsledky a to včetně Apple TV+ nebo Amazon.

Apple a Netflix se aktivně zajímají o koupi studia MGM
Apple a Netflix se aktivně zajímají o koupi studia MGM
28.01.2020 | Streaming novinky

Streamingové války začínají nabírat na obrátkách. V loňském roce Netflixu silně narostla konkurence a tento trend bude pokračovat. Netflix se má proto zajímat o katalog klasického hollywoodského studia MGM. A není sám.