Netflix znovu jako první reportuje čísla za uplynulé čtvrtletí. A jak už jsme si poslední dobou zvykli, majitelé či akcionáři mohou jen jásat, protože streamer rozboural všechna očekávání a přidal hned nových 8 milionů nových předplatitelů. Dál tedy suverénně vede ve streamovacích válkách. Dovolil si i kritizovat konkurenci.
19. 7. 2024 10:00 | Streaming novinky 19. 7. 2024 10:00 | Streaming novinkyKvartální výsledky Netflixu jsou tu a jde o velkou radost pro majitele akcií. Za období duben až červen 2024 totiž Netflix překonal svoje i cizí odhady a narost téměř o 8 milionů nových předplatitelů. Celkový počet tak činí 277,65 milionů předplatných po celém světě, a rostlo se rovnoměrně ve všech 4 regionech. Evropa, Střední východ + Afrika je pořád největší region s 94 miliony (+2), následuje USA + Kanada s 84 miliony (+1,5), na třetí místo se poprvé v historii probojoval region jihovýchodní Asie + Austrálie s 50 miliony (+3) a nakonec je tu Latinská Amerika s 49 miliony (+1,5). Jen připomínáme dřívější slib Netflixu, že od roku 2025 přestane reportovat předplatitele coby veřejnou metriku, protože ji nepovažuje za hlavní ukazatel výkonnosti, což by měly být výnosy a zisk, tak se připravme, že již brzy to budeme pouze odhadovat skrz peníze. Tak jako tak, Netflix s velkým náskokem vede před konkurenty, nejbližší oficiální čísla má Disney+ (153 milionů) a ten poslední rok dva zakopává jako to jen jde.
Netflix je jinak ve své výroční zprávě skromný a střízlivý a hodnotí poslední kvartál jako "normální". Růstu podle něj pomohlo mít hitovky typu nové řady Bridgertonových, novinky typu Sobík či překvapivé hity jako Žraloci v Paříži. Netflix si neopomněl v prezentaci rýpnout do konkurence, která se podle něj příliš orientuje na prémiové seriály. Ty sice mohou nosit dobré kritiky či televizní ceny, ale ne nutně nové předplatitele, kteří chtějí masivní průřez všemi žánry i seriály. Proto se také Netflix neúčastní balíčkování s dalšími službami, protože v nich podle sebe nevidí potenciál, jak si vylepšit záběr. Část seriálů konkurence si navíc Netflix už znovu licencuje (HBO věci jako Sex ve městě). A za hlavní konkurenci, která mu užírá celkový koláč sledovanosti, už Netflix víceméně považuje jen YouTube. Za obchodní úspěch také Netflix považuje svůj nejlevnější tarif s reklamou, který prý dělá až 45 % všech nových předplatných na trzích, kde je dostupný. Schválně, dočkáme se ho někdy také?
Co chystá Netflix dál? Evidentně ho baví hry, takže s očekávanou premiérou druhé řady Hry na oliheň na podzim čekejme novou multiplayer hru ze stejného světa. Netflix také dále hodlá spustit nové zjednodušené rozhraní, které se testovalo zatím jen na části publika. A celkem podstatná část plánů se točila okolo rozšiřování systému na servírování reklamy, což Netflix evidentně bere coby největší příležitost pro vylepšení záběrů i příjmů - viz zmínka o YouTube výše. Tak jako tak, další konkurenti to budou mít v kvartálních prezentacích mnohem těžší. Jsme zvědaví hlavně na čísla u Disney+ či Paramount+, naopak (HBO) Max by mohlo i díky novému impulsu v našem regionu, druhé řady Rod draka či blížící se Olympiádě být slušně rozběhnuté.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Zatímco u kin čísla divácké návštěvnosti nalezneme poměrně snadno, streamovací služby bývají velkou neznámou. A to nejen pro obyčejné smrtelníky, ale i pro samotné tvůrce a jejich filmy. Tedy až donedávna, kdy Netflix začal sdílet počet sledovaných hodin u svého obsahu. Jaké jsou trendy a největší úspěchy českých filmů?
Na festivalu v Karlových Varech oznámili zástupci televize Nova, že jejich streamovací služba Voyo má v Česku a na Slovensku více než 850 tisíc předplatitelů. Pokračuje tak v dotahování Netflixu a stále je reálné, aby do konce roku 2025 dohmátla na vytyčený milion předplatitelů.
To, o čem se poslední léta spekulovalo, měsíce už i veřejně psalo a poslední dny už bralo za hotové, je nyní oficiálně venku. Studio Paramount se dohodlo na převzetí se společností Skydance a její šéf, David Ellison, se stane novým šéfem světoznámé značky s horou v logu. Jedna kapitola končí, druhá začíná.
Streamovací služba Netflix si připisuje další výrazný úspěch. Nový sci-fi seriál Supergen sbírá nadšená hodnocení kritiků a ukazuje, že i za málo peněz může vzniknout hodně streamovací zábavy. Projekt zaujal diváky po celém světě.