Poslední z velkých streamingových hráčů má konečně termín spuštění v našem regionu. Dočkáme se ho však - jako obvykle - později než jsme čekali. Budoucí streamovací domov Top Gunu, Transformers, Star Treku, Jurského světa, Kanclu, South Parku nebo Dextera se v Česku objeví až na jaře 2023.
5. 9. 2022 17:25 | Streaming novinkyOd ohlášení nové společné streamovací služby SkyShowtime, ve které spojují v boji proti Netflixu, Disney či HBO Max síly dvě zbývající hollywoodská studia Universal a Paramount, uplynul více než rok. Dlouho jsme čekali, ale dnes konečně společně oznámila, že evropský start začne v Norsku, Švédsku, Finsku a Dánsku už za chvilku - 20. září. Do konce roku se potom dočká ještě Nizozemí. Bohužel zbytek Evropy, kam patříme i my, přijde (jak už jsme si při podobných ohlášení zvykli) až ve druhé vlně. Zatím neurčitě v prvním čtvrtletí 2023.
SkyShowtime ve většině Evropy nahrazuje dvě již zavedené streamovací služby Universalu a Paramountu. Peacock od Universalu je zatím dostupný v USA a ve vybraných evropských zemích, kde působí telekomunikační obr Sky (patřící stejně jako Universal pod impérium Comcast) - tedy ve Velké Británii, Irsku, Německu, Rakousku, Švýcarsku a Itálii. Do dalších velkých oblastí se má samostatně rozšířit příští rok - sem patří celá Latinská Amerika, Francie, Austrálie, Indie či Jižní Korea. Naopak v určitých oblastech zůstává distributorem jeho obsahu už někdo ze zavedených hráčů - tam patří třeba Kanada nebo severní Afrika + Blízký východ.
© NBCJak je vidět, v jeho plánech většina Evropy samostatně nebyla, podobně na tom byl konkurenční Paramount+. Ten už je zavedený v USA, severní Evropě, celé Latinské Americe, Indii či Austrálii a nedávno se objevil také ve Velké Británii či Irsku, do konce roku bude potom v Itálii či Německu. Střední a východní Evropa (+ Španělsko a Portugalsko) v plánech chyběla, a proto se obě dvě služby rozhodly pro náš region spojit. Nevýhodou je, že je dostáváme podstatně později než ostatní, výhodou je, že namísto dvou (resp. tří, viz níže) služeb dostaneme pouze jednu a za jednu cenu.
Universal, respektive Peacock je pro připomenutí domovem slavných filmových sérií jako Jurský park, Rychle a zběsile, Bourne či Mimoni, většinu jejich obsahu si ale konkrétně u nás užijete hodně na Amazon Prime Video nebo Netflixu. Televizní obsah vede legendární Kancl, ten však aktuálně u nás nabízí paradoxně hned tři hráči (Netflix, HBO Max i Amazon Prime). Původních seriálů Peacock točí minimum, tudíž stát se předplatitelem Peacock je zajímavější hlavně proto, že Universal minimálně v USA hodně drží stále politiku „do kina i na stream v jeden den“ (Žhářka, chystaný Halloween Ends) a nebo svoje středně velké kinofilmy dává online zhruba do 60 dní od premiéry, viz Černý telefon nebo Zlouni. Uvidíme, zda podobná politika bude uplatněná i v regionu společném pro SkyShowtime. Pod značku Universal můžeme počítat i animovanou část Dreamworks, která vlastní například Shreka. A díky propojení s Comcastem má být dostupný na SkyShowtime také obsah od britské televizní skupiny Sky, kam patří třeba i čerstvě v Praze natáčený seriál The Lazarus Project.
© SkyShowtimeParamount je pro změnu studiem podepsaným pod frančízami jako Mission Impossible, Top Gun (zdravíme Toma Cruise), Transfomers, Sonic, původní Indiana Jones či Star Trek. Také tyhle najdete hodně roztroušené u nás na službách jako Netflix či HBO Max, to samé platí i pro jejich slavné televizní seriály jako Kriminálka Las Vegas nebo Myšlenky zločince, které ale například z Amazon Prime už postupně mizí. Jejich nabídka Paramount+ je mnohem zajímavější než u konkurenčního Universalu, mají na svědomí třeba skvělý drama seriál Yellowstone či sci-fi Halo, nové Star Trek seriály si mezi sebou rozdělil Amazon (Picard) a Netflix (Discovery).
Paramount, respektive jeho mateřská společnost Viacom, navíc do této svatby z rozumu přináší ještě další své věno. Pod Viacom / Paramount Global patří například kompletní nabídka Comedy Central (South Park), dětský kanál Nickelodeon (SpongeBob), hudební stanice MTV a především nabídka kabelového kanálu Showtime, který vysílá pecky jako Dexter: New Blood. Právě spojení se Showtime je víceméně samostatnou kapitolou, protože tento první konkurent HBO z hlediska kvalitní dramatické tvorby má za sebou i před sebou pořádnou dávku seriálů a postupně už je začíná stahovat i z českých služeb k sobě. V USA čerstvě balíčkuje Paramount+ a Showtime pro online nabídku a jejich přibližování bude tedy pokračovat i v našem regionu.
Konkrétní nabídku můžeme začít odhadovat buď prostřednictvím tohoto traileru nebo až se spuštěním v první zemi, což tedy u severní Evropy připadá už za dva týdny. Známe ale cenu, která je stanovena ambiciózně na 7.99 euro (cca 175 Kč) a pokud to bude stejné za půl roku i u nás, tak je pod hranici, kde je Disney+, HBO Max či nejlevnější Netflix. Uvidíme, zda podobnou cenovou válku rozpoutá i u nás, v našem regionu však kromě ceny a nabídky bude také rozhodovat lokalizace a ta, jak víme, bývá pro většinu hollywoodských hráčů v prvních měsících či letech největší výzvou. Zatím si věří a v prohlášení slibují od startu i lokalizaci samotného rozhraní. Ještě doplníme, že podle všeho se zatím počítá s technickou kvalitou maximálně video Full HD a zvuk max Dolby Digital 5.1, což by potvrzovalo spekulace, že technicky poběží platforma na Peacock základu, nikoli Paramount+, kde je nabídka i možnosti 4K mnohem širší. Čekáme taky na to, kolik současných přehrání bude služba umožňovat.
Zdroj: SkyShowtime
55 651 zobrazení 650 se líbíNení žádným tajemstvím, že streamovací služba Netflix se chystá zavést reklamy pro své předplatitele. Nemusíte mít však strach, Netflix bez reklam bude stále možné sledovat, a to za poměrně výhodnou cenu.
Nový seriál Rod Draka od HBO vtáhl diváky zpět do Západozemí. Premiéra Rodu Draka přilákala necelých 10 milionů diváků. Statistiky jsou jak z televizního vysílání HBO, tak ze streamovací platformy HBO Max. Podle společnosti jde o nejvíce sledovaný premiérový díl v dějinách placených televizních kanálů.
Ze zámořského HBO Max zmizelo během páteční půlnoci přes třicet filmů a seriálů včetně mnoha originálů. Streamer své rozhodnutí objasňuje.
Netflix na příští rok chystá uvedení levnějšího předplatného, jehož součástí budou i reklamy. Bohužel nekomfort spojený s reklamními prezentacemi nezůstane osamocen a streamer chystá další omezení.