Okolo služby Apple TV+ je poslední měsíce spíše ticho, nyní se objevila zajímá zpráva od důvěryhodných zdrojů, která říká, jak se službě daří a co do budoucna chystá. Sepsali jsme ty nejpodstatnější věci do jednoho článku.
13. 9. 2021 9:00 | Streaming novinky 13. 9. 2021 9:00 | Streaming novinkyApple se nikdy čísly okolo počtu předplatitelů Apple TV+ od spuštění před necelými dvěma roky nechlubil, odborníci odhadovali čísla někde mezi 30 až 60 miliony účty po celém světě. Nyní se do světa dostal článek, který tvrdí po několika rešerších od několika na sobě nezávislých zdrojů, že Apple TV+ má zhruba 40 miliónů zákazníků. Úmyslně neříkáme předplatitelů, protože službu si podle stejného odhadu předplácí jen zhruba polovina uživatelů, druhá polovina ji má zdarma jako bonus po nákupu některého z nových Apple zařízení. Původně byla tato doba celý jeden rok od aktivace po nákupu nového iPhone, iPadu či Maca, Apple ovšem tuto lhůtu zkrátil na pouhé tři měsíce.
Je 40 milionů málo nebo moc? Srovnejme to s Netflixem, který se aktuálně chlubí 209 miliony předplatiteli, které z nuly vybudoval za posledních cca 15 let. Konkurenční Disney+ má aktuálně 110 milionů, tohoto čísla dosáhl díky masivní expanzi, marketingu a investicím do obsahu za necelé 2 roky. Třetí do party je HBO, které po rozjedu MAXu začalo reportovat čísla předplatitelů streamingu i klasické kabelovky dohromady, aktuálně má cca 65 milionů. Pro všechny tyto tři hlavní hráče je výroba a distribuce obsahu zásadní části jejich podnikání, Apple je však podobný spíše Amazonu, který také svoji streamingovou službu bere spíše jako bonus. Prime Video od Amazonu má podle neoficiálních čísel něco mezi 175 až 200 miliony předplatiteli celosvětově, více než dvě třetiny připadá na USA, kde je služba Prime Video automaticky zdarma k programu Prime, který zaručuje například rychlejší doručování zboží domů.
© Apple TV+V původním článku se také zmiňuje, kolik Apple utrácí za marketing Apple TV+, podle všeho to má být 500 milionů dolarů za celý rok, pro srovnání Netflix podobnou částku utratí za pouhé 3 měsíce. Mnohem zásadnější než rozpočty na marketing jsou pro streamingové společnosti náklady na výrobu a zde byl Apple od začátku velmi štědrý. Náklady na jeho první seriály jako The Morning Show nebo See byly podle všeho zhruba 120 až 150 milionů za jednu řadu, které padly hlavně na výpravu, honoráře herců a také opakované přetáčky. Apple je podle všeho stále velmi specifický v tom, jak by jeho obsah měl vypadat, tedy točí oproti konkurenci relativně málo nových seriálů a každý z nich si ještě velmi pečlivě vybírá. Jeho knihovnu tak tvoří za necelé dva roky existence pouhých 70 filmů a seriálů, srovnejte například s rozsahem Amazonu (cca 700 titulů, více než 250 originálů), HBO (cca 1.600 titulů, více než 600 originálů) a nebo Netflixu (více než 7.000 titulů, cca 2.300 originálů). Ke cti Applu patří, že naprostá většina z nich má českou podporu, minimálně titulky.
Příval novinek se však má v nejbližší době zrychlit a Apple podle všeho chystá pro příští rok strategii, aby každý týden měl premiéru alespoň jeden nový titul. Sázka na seriály zatím zůstává, do boje o filmy ochuzené o kinopremiéru se Apple pouští velmi výjimečně (pouze loňský Greyhound: Bitva o Atlantik, letos další Hanksův film Finch), na festivalu nakupuje také výjimečně (viz nedávné V rytmu srdce) a studio MGM, okolo kterého Apple podle všeho také kroužil, nakonec ho koupil Amazon. Plány na to nakoupit masivně do knihovny za předplatné starší filmy zatím zůstal jen plánem, Apple tak nechává tyto filmy pro své uživatele stále jen v oddělené databázi za půjčení či nákup. V dnes již bývalé knihovně iTunes najdete ale jen u nás více než 8.000 titulů, z toho více než polovina má českou podporu, Apple je také hodně vpředu s technickou kvalitou a podporou 4K, Dolby Vision či Dolby Atmos.
© Apple TV+Ale zpět k Apple TV+. Nejbližší týdny budou pro něj velmi důležité. Aktuálně právě vrcholí druhá řada seriálu Ted Lasso, který se dá považovat za první opravdu velký divácký hit. Čísla sledovanosti samozřejmě Apple nepublikuje, ale zájem a pozitivní reakce na sociálních sítí mluví za vše. Příští neděli bude chtít Apple opět bojovat o prestižní sošky na Emmy, loni The Morning Show úspěšně proměnilo jednu z pěti nominací (herec ve vedlejší roli), letos si mimořádně dobře vede právě Ted Lasso, se 13 nominacemi dokonce vede mezi všemi seriály v hlavních kategoriích. A konečně 24. září potom startuje zřejmě nejambicióznější seriál Apple od jeho startu a to adaptace knižní sci-fi klasiky Nadace od Isaaca Asimova. Jejím úspěchem si je Apple natolik jistý, že ještě před premiérou první řady už rovnou odmával řadu druhou a její natáčení dokonce přesunul do Česka.
A konečně také tento podzim ukáže nakolik se podaří udržet zákazníky i když jim bude předplatné zdarma končit už mnohem dříve a po uvedení HW novinek (něco se chystá na 14. září) tak fanoušci nových iPhonů už Apple TV+ po nákupu dostanou jen na tři měsíce zdarma.
Je rok 2024 a v Česku už se zabydlely streamovací služby jako Netflix, Max či Voyo. Kterou z nich vybrat? Které jsou ty nejlepší a nejpopulárnější streamovací platformy v ČR? Nabízíme velký přehled všech streamingových platforem u nás.
Ještě před dvěma lety by podobný titulek zněl divně, ale v aktuální nejisté situaci je to pro kinaře a filmové fanoušky mimořádná zpráva. Disney aktuálně potvrdil, že Eternals, West Side Story či nové Kingsmany nedá paralelně na streaming, ale uvede je exkluzivně v kinech.
Svoji kampaň pro vstup do ČR včera oficiálně zahájila služba HBO MAX. Kromě již dříve oznámeného posunutí na rok 2022 ale nic dalšího podstatného nezaznělo a diskuze se tak množí otázkami o přesnějším uvedení, ceně či nabídce. Pojďme se na tyto otázky podívat podrobněji.
Natáčení akčního thrilleru Vyproštění 2 od Netflixu by mělo zanedlouho začít. Na poslední chvíli se ale streamovací gigant rozhodl změnit australské lokace a zamíří do Prahy. Co ho k tomu vede?
Zprávy o vstupu Netflixu na videoherní trh dostávají stále konkrétnější podobu. Streamovací gigant totiž začal v Polsku testovat integraci herní nabídky do své aplikace.