FB pixel TP pixel
Netflix je jednička na trhu. Statistika ukazuje, proč konkurence nemá šanci © Netflix

Netflix je jednička na trhu. Statistika ukazuje, proč konkurence nemá šanci

Netflix je zatím jasnou jedničkou streamovacích služeb a zatím se nezdá, že by se na tom mělo něco měnit. Důvody ukazuje i nová statistika za posledních 6 let.

5. 12. 2021 9:00 | Streaming novinky

Datová firma Ampere Analysis přišla se zajímavou statistikou, která v rámci jediného videa jasně ukazuje, jak moc Netflix vsadil v posledních 6 letech na vlastní obsah a jak výrazně za ním zaostává veškerá konkurence. Video rovněž ukazuje, kterak se konkurence za poslední roky zvýšila. Když se totiž podíváme do roku 2015, zjistíme, že proti Netflixu stojí v rámci SVOD služeb pouze Amazon a Hulu. A zatímco Netflix měl na kontě 42 originálních pořadů (mluvíme tu o filmech, seriálech, stand-upech apod.), Amazon (Prime Video) mohl nabídnout kusů 23 a Hulu šest. Jak šel ale čas, začaly se objevovat nové služby a nůžky mezi Netflixem a zbytkem pelotonu se začaly povážlivě rozevírat.

Razantní růst Netflixu

Ostatně začátkem roku 2017, kdy se na americkém trhu objevuje služba CBS All Access, má již Netflix 258 originálních pořadů, což je téměř čtyřnásobek oproti Amazonu se 71 tituly. Hulu mělo v té době 47 titulů. Přetočme hodiny do konce roku 2019, kdy na globální trh vstoupily služby Disney+ a Apple TV+. V době, kdy tyto nové služby měly pouze jediný originální pořad, ukazuje statistika Ampere Analysis 1254 titulů Netflixu. Což už je v té době pětinásobek obsahu Amazonu (241 titulů) a dvanáctinásobek Hulu (110 titulů). CBS All Access mělo tehdy pouze 16 původních pořadů. V roce 2020 přichází na trh ještě služby Discovery+, HBO Max a Peacock, přičemž CBS All Access nahrazuje Paramount+. Na datech je přitom hezky vidět, že například HBO Max rychle začalo napodobovat Netflix a již během prvního roku přišlo se stovkou vlastních pořadů, čímž dohnalo Disney+, které má aktuálně 133 původních pořadů. Paramount+, Peacock a Apple TV+ plus se pohybují pouze v desítkách titulů, čímž nejsou pro uživatele příliš atraktivní. Rovněž Discovery+ obsah nabobtnal, a to na 153 titulů.

A teď nejbohatší trojka. Pro Netflix, Amazon i Hulu platí, že se jejich obsah oproti roku 2019 víceméně zdvojnásobil. Netflix má nyní téměř 2500 titulů, Amazon počítá se 420 tituly a Hulu 203 pořady. Jenže v případě Netflixu jsou samozřejmě násobky výrazně větší, neboť právě v roce 2019 měla jeho nabídka již přes 1000 titulů. To pro Netflix samozřejmě znamená obří investice, které letos stouply o 26 procent na 13,6 miliard. Sem se ale počítá veškerý obsah, nikoli jen ten původní. Disney+ oproti tomu hodlá investovat mezi 8 a 9 miliardami až v roce 2024 a HBO Max počítá dokonce jen s jednou miliardou, která půjde do originálních pořadů. Letos služba i kvůli expanzi do Evropy měla budget na původní pořady větší a dostala se na 1,5 až 2 miliardy dolarů.

Do budoucna se tedy dá očekávat, že trend narůstání množství originálních pořadů na streamovacích službách bude utěšeně pokračovat, ale Netflix by měl v tomto směru zůstat lídrem, neboť se ostatní služby zatím do větších investic nehrnou. To může být způsobené i tím, že jejich majitelé nesoustředí svůj byznys jen do streamingu. Disney+ a Hulu jsou pouze částí Disneyho obřího molochu, který stále investuje výrazně i do kino-průmyslu. HBO Max zase spadá pod Warner Bros. a nás samozřejmě velmi zajímá, zda v budoucnu dojde na spojení s Discovery+, když si Discovery a majitelé HBO a Warner Bros. z AT&T plácli a hodlají byznysově spojit síly. Jak jsme navíc viděli u Disneyho, starší obsah není takovou vábničkou na diváky, jak se obecně očekávalo. Zatímco Disney+ pomohlo v roce 2019 startovat s bohatou knihovnou ze svého zlatého fondu, rozšíření o tituly 20th Century Fox k zásadním nárůstům předplatitelů nevedlo. Stejně tak bylo pro Warnery/HBO zásadní, že umísťovali kinotituly v letošním roce nejen do kinosálů, ale i na streamovací platformu, kam se následně hrnuli předplatitelé. Do nabídky takto přibude ještě Matrix Resurrections, a pak by se již Warneři měli soustředit jen na zkrácené okno 45 dnů v kinech před umístěním online. Netflix naopak bude i nadále soustředit vše na jednu kartu. Posilování obsahu ze všech možných žánrů a samozřejmě videohry, což je oblast, kterou nedávno slavnostně spustil i pro uživatele v České republice.


 19 096 zobrazení   694 se líbí
Petr Semecký
Stresem prorostlý workoholik, který jednou rukou analyzuje festivalový art, druhou chystá preview nejžhavějšího blockbusteru a nohama sepisuje seznamy filmů a seriálů, které musí ve volném čase konečně „bingvočnout“. Milovník dobrého jídla, půlmaratonec, technologický nadšenec a sběratel všeho možného.
10 nejsledovanějších filmů na Netflixu všech dob
10 nejsledovanějších filmů na Netflixu všech dob
1. 12. 2021 16:20:00 | Streaming novinky

Je to tam! Akční chuťovka Red Notice se stala nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Jak to zamíchalo se zbytkem historického žebříčku?

Netflix přepíše dějiny nejsledovanějších filmů akčním megahitem
Netflix přepíše dějiny nejsledovanějších filmů akčním megahitem
28. 11. 2021 15:00:00 | Streaming novinky

Už se to zdá jako jistota. Po 3 letech zřejmě opravdu dojde k tomu, že thriller V pasti přestane být historicky nejsledovanějším filmem Netflixu za prvních 28 dní.

HBO získala práva na filmy Foxů. Disney s ní bude sdílet i nového Predátora
HBO získala práva na filmy Foxů. Disney s ní bude sdílet i nového Predátora
26. 11. 2021 9:00:00 | Streaming novinky

Společnost Disney koupí studia Fox získala krom knihovny filmů a seriálů i závazky, které musí dodržet. Podle dohody uzavřené s Warnery se tak musí během příštího roku podělit o několik filmů, které tak budou k vidění na několika platformách zároveň.

Netflix se směje kritikům. Jeho nejdražší film vůbec trhá rekordy sledovanosti
Netflix se směje kritikům. Jeho nejdražší film vůbec trhá rekordy sledovanosti
14. 11. 2021 10:00:00 | Streaming novinky

Akční flák Red Notice, který stál až 200 milionů dolarů, sice nezaujal kritiky, diváci si ho ale pouští v houfech.