Další z hlavních hráčů streamingových válek publikoval svoje čísla o předplatitelích a jsou to opět nárůsty. Paramount+ si podle své korporátní matky předplácí už téměř 40 milionů lidí, téměř o 7 milionů více než na konci roku 2021. Zatím pokles tedy postihl pouze Netflix a čeká se, jak příští týden dopadne Disney+ a Hulu.
4. 5. 2022 10:00 | Streaming novinkyJedno z hlavních hollywoodských studií se může za první kvartál roku 2022 pochlubit slušnými výsledky, ačkoliv se mu po nedávném opětovném sloučení všech jeho značek tolik nevěřilo. Viacom alias Viacom CBS alias Paramount Global nyní kritikům ukazuje, že jeho kondice je stále fajnová, i když běží závod, který nepatří úplně do první ligy.
Akcionáře zajímaly hlavně čísla předplatitelů služby Paramount+, která za pouhé tři měsíce skočila o pěkných 7 milionů na nynějších 39,6 milionů. Všechny služby Paramount Global hlásí dokonce 62 milionů, do těchto služeb se počítají další služby, jako například Showtime, který ale podle slov Paramountu v číslech poklesl, protože mu podle všeho chyběly zajímavé obsahové novinky. Růst celé skupiny tak táhl Paramount+, který naopak měl slušně nabitý první kvartál s věcmi jako Halo, 1883, Star Trek: Picard a různé sportovní přenosy. To vše na stávajících trzích, protože expanze Paramount+ se aktuálně po obsazení Severní a Jižní Ameriky a Severní Evropy zastavila. My netrpělivě čekáme na datum spuštění v našem regionu, kde se Paramount+ spojí s konkurenčním Peacockem pod společnou hlavičkou SkyShowtime.
© FlixPatrolTen za poslední kvartál také rostl, konkrétně z 9 milionů na 13 milionů předplatitelů, podobně šlo nahoru také HBO Max, tam se po naší nedávné expanzi také rostlo z 73,8 milionů na 76,8 milionů. Z velkých streamingových hráčů tak zůstal zatím za očekáváním pouze Netflix, který poklesl na 221,6 milionu a čekají ho těžké časy. Není však jediným v mediálním byznysu, krize zřejmě zatím dolehla jen na největší hráče. Spotify sice reportovalo nárůst uživatelů, ale menší, než se čekalo. Akcie proto hned poklesly. Úbytek reklamních příjmů proti očekávání také reportovali dominantní hráči na reklamním trhu jako Facebook či Amazon. Druhý jmenovaný rovněž zatím mlčí o svých předplatitelích Prime Video, poslední relevantní číslo (200 milionů) prozradil loni na jaře.
Napjatě nyní čekáme na výsledky Disney+, kterých se dočkáme příští středu. Bude se chlubit růstem jako všichni menší vyzyvatelé Netflixu, a nebo ho postihne pokles?
THR / FlixPatrol
Podle prvních zveřejněných průzkumů měřících televizní sledovanost musí mít u HBO radost. Temný komiksový hrdina Batman po úspěšném tažení v kinech totiž řádí i na HBO Max.
Šéf nově vzniklé společnosti Warner Bros Discovery David Zaslav se v posledním rozhovoru vyjádřil k povzbudivým výsledkům HBO Max, nastínil plány společnosti a rýpnul si do Netflixu.
Úterní propad předplatitelů Netflixu vyvolal otázky, zda podobný osud nečeká streamovací trh obecně. Ale jak se zdá, krize zatím postihla pouze největšího hráče, protože HBO celosvětově přidalo za poslední kvartál 3 miliony předplatitelů a celkově jich má více než 76,8 milionů.
Každý rok společnost Motion Picture Association (MPA) vydává tzv. THEME report, což je zpráva, ve které společnost shrne, jak se v uplynulém roce dařilo digitálnímu obsahu, kinům, kabelovkám atd. Výsledek za rok 2021 je v mnoha směrech překvapivý.