FB pixel TP pixel
Do Česka příští rok zamíří SkyShowtime, nahradí Paramount+ a Peacock © Universal Pictures / Paramount Pictures

Do Česka příští rok zamíří SkyShowtime, nahradí Paramount+ a Peacock

Ještě jsme se nestačili vzpamatovat ze zklamání z odsunu HBO MAX a Disney+ v Česku na rok 2022 a máme tu další změnu v plánech velkých služeb. Paramount+ ani Peacock se k nám jako samostatné značky nevypraví. Místo toho se dočkáme nové spojené služby SkyShowtime. Co to pro nás znamená?

Streaming novinky

Žijeme v době, kdy má každé velké hollywoodské studio svoji streamovací službu či se spojilo s nějakým technologickým hráčem. Vedle dominantního Netflixu tu máme Amazon Prime Video s čerstvým úlovkem značky MGM, Warneři měli HBO GO, teď mají HBO MAX a chystají spojení s Discovery, a pak je tu samozřejmě Disney, který už před časem pohltil konkurenční Fox. Když pomineme Sony, které streaming pojalo čistě jako hru “kdo nabídne nejvíc”, zbývají tu už jen dvě velké společnosti - Universal a Paramount. Tato studia svoje streamovací služby spustila loni a do velké celosvětové expanze se chystala opřít tento a příští rok. Teď ale přehodnocují plány.

Změna strategie

Do Česka příští rok zamíří SkyShowtime, nahradí Paramount+ a Peacock © Paramount Pictures

Místo toho, aby jejich streamovací služby, Peacock (Universal) a Paramount+ (Paramount), vyrazily bojovat o evropské diváky proti sobě, rozhodly se obě firmy spojit síly a ve většině evropských zemí vytvoří zajímavou alianci. Namísto dvou služeb tak dostanou diváci pouze jednu, za jednu cenu a s obsahem hned dvou velkých hollywoodských studií. Připomínáme, že do stáje Universalu patří série jako Jurský park, Rychle a zběsile, Jak vycvičit draka, či Jason Bourne, Paramount se zase může chlubit věcmi jako Mission Impossible, Indiana Jones, Star Trek či Transformers.

Peacock zatím funguje pouze v USA a místo celosvětové expanze se nyní chystá rozšířit jako samostatná značka jen do následujících zemí: Velká Británie, Irsko, Německo, Rakousko, Švýcarsko a Itálie. Seznam není náhodný, toto jsou teritoria, kde působí už delší dobu jeden z hlavních kabelových operátorů Sky, který patří do stáje Comcastu, majitele Universalu resp. Peacocku. Zákazníci v těchto zemích si tak v balíčku s internetem a kabelové televize budou moci jednoduše pořídit i knihovnu od Peacocku.

Do Česka příští rok zamíří SkyShowtime, nahradí Paramount+ a Peacock © Universal

V těchto teritoriích bude vystupovat jako samostatná značka také Paramount+, kterou ale bude konkurenční Comcast v rámci nové dohody lépe podporovat. Paramount+ už má jistou expanzi za sebou, v posledním roce a půl kromě spuštění v USA (resp. přejmenování z původního CBS All Access) stihl expandovat do Jižní Ameriky, Austrálie či Skandinávie. V aktuálně oznámené zprávě pro akcionáře se chlubí, že se mu podařilo získat už 42 miliónů předplatitelů ve všech těchto zemích, což je pořádný skok, protože ještě v prosinci 2020 měl (tehdy jen v USA) pouhých 8 miliónů předplatitelů. Pro srovnání, Netflix v posledním reportu za druhé čtvrtletí za Severní a Jižní Ameriku reportuje cca 112 miliónů předplatitelů.

Další spojení gigantů

Jak už ale většina hollywoodských hráčů poznala, ve středních a menších zemích je boj o nové uživatele mnohem těžší, a proto se aktuálně obě dvě studia rozhodla v další expanzi spojit. Příští rok dostane hned 22 zemí místo 2 služeb jen jednu jedinou. Nejdříve ten seznam: Andorra, Albánie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Dánsko, Finsko, Chorvatsko, Kosovo, Maďarsko, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Severní Makedonie, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Španělsko, Švédsko a pak samozřejmě i Česko. Většina zemí na tomto seznamu není překvapením, náš region je na obvyklé kolotoče zvyklý, ale zajímavé je, že do něj patří i země, kde Paramount+ už je dostupný (Skandinávie) či si vyloženě říká o jednoduchou expanzi (Portugalsko, Španělsko). A v jisté podobě už Paramount+ také funguje v Maďarsku či Polsku, nicméně všude tam by tato značka měla zmizet s náhradou v podobě SkyShowtime.

Poněkud krkolomný název, kde překvapivě chybí “+”, odkazuje ve své první části na již zmíněný klenot Comcastu značku “Sky” dobře známý všem Britům či Němcům. Showtime ale budou znát jen znalci, jedná se totiž o původně čistě kabelový brand společnosti Viacom CBS, majitele Paramountu. Je to ale brand prověřený, vytvořil totiž mnoho kvalitních seriálů jako Miliardy, Dexter, Ve jménu vlasti, Californication a mnoho dalších. My jsme je často mohli vidět na HBO GO, odkud ale postupně mizí (někdy na Netflix, někdy do propadliště dějin) a budou patřit mezi největší taháky chystané služby.

Ta totiž na rozdíl od většiny konkurence bude sázet hlavně na klasiku a starší filmy či seriály. Zajímavých originálů totiž jak Peacock, tak Paramount+ zatím moc nevytvořily. Paramount má samozřejmě stále nekonečnou studnici ve Star Treku, ale už skoro nic dalšího. Největší seriál Peacocku byl ambiciózní Báječný nový svět, který ale propadl a skončil po první řadě. Uživatelé obou dvou služeb v USA zatím nejvíce oceňují nekonečný archiv starých amerických seriálů a sportovních přenosů, ale zde není jasné, co z toho bude zajímavé (staré americké seriály) či dostupné (sportovní přenosy) pro většinu Evropy. Nakonec tedy může být nejzajímavější části celá sekce dětské tvorby, kde především díky značce Nickelodeon (SpongeBob a spol) má Viacom/Paramount co nabídnout.

Kdo by se měl mít na pozoru?

Do Česka příští rok zamíří SkyShowtime, nahradí Paramount+ a Peacock © Showtime

Příchod spojené služby Universalu a Paramountu do naší oblasti může z obsahového pohledu nejvíce uškodit překvapivě Amazonu. Zatímco ztráta seriálů Showtime bude pro české HBO nemilá, ale kvalita HBO originálů ji vynahradí a Netflix holt přijde o pár exkluzivních titulů typu Chicagský tribunál či Láska a příšery (vše původem věci od Paramountu), filmová a seriálová knihovna Amazonu je dnes u zakoupených titulů tvořena především věcmi od Universalu a Paramountu. Pokud by se obě dvě značky rozhodly svoje starší filmy a seriály (počítejme tam i věci jako Kriminálka Las Vegas, Dva a půl chlapa, Kancl, Zákon a pořádek nebo Star Trek: Picard) stáhnout, přijde Amazon možná až o třetinu už nyní ne tak široké knihovny. Na potvrzení si ale budeme muset samozřejmě počkat až se spuštěním SkyShowtime.

Zatím také ještě nebyla naznačena ani cena a už vůbec ne úroveň lokální podpory či přímé datum spuštění. Uvidíme, jak se nasazení bude koordinovat proti konkurenci - posunuté HBO MAX u nás čekáme v lednu/únoru 2022, také odsunuté Disney+ v rozmezí červen-srpen 2022. Pokud dorazí nová služba později, bez výrazných novinek a s omezenou lokální podporou, bude to mít nejen u nás, ale i v dalších trzích střední a východní Evropy velmi velmi těžké.

 586 zobrazení  
Hotel Transylvánie 4 v kinech nebude, film kupuje Amazon
Hotel Transylvánie 4 v kinech nebude, film kupuje Amazon
17.08.2021 9:00:00 | Streaming novinky

Už se zdálo, že pandemie je na ústupu a filmový svět se vrací do normálních kolejí, tedy nejdříve kino a pak až streaming. Studio Sony ale nyní překvapivě prodává svoji podzimní hitovku Hotel Transylvánie 4.

Disney hlásí 116 miliónů předplatitelů, spuštění v Česku se odsouvá
Disney hlásí 116 miliónů předplatitelů, spuštění v Česku se odsouvá
13.08.2021 8:00:00 | Streaming novinky

Aktuální prezentace výsledků společnosti Disney potěší všechny ty, kteří fandí růstu Disney+, exkluzivnímu uvedení v kinech, návštěvnosti Disney parků a jihovýchodní Asii. Naopak nepotěší všechny české diváky, kteří si musí na spuštění Disney+ u nás počkat až na léto 2022.

Sebevražedný oddíl je druhým nejúspěšnějším kinofilmem na HBO
Sebevražedný oddíl je druhým nejúspěšnějším kinofilmem na HBO
10.08.2021 7:00:00 | Streaming novinky

Warneři mají za sebou docela divoký víkend. Jejich novinka Sebevražedný oddíl totiž v kinech zklamala. Jenže na streamovací službě HBO Max je z ní hit.

Expedice: Džungle na Disney+ vydělává. Další hity zatím streamer neuvede
Expedice: Džungle na Disney+ vydělává. Další hity zatím streamer neuvede
05.08.2021 14:45:00 | Streaming novinky

Zábavná rodinná podívaná Expedice: Džungle vstoupila o uplynulém víkendu do kin i na streamovací službu Disney+. A výsledky jsou pro Disneyho přinejmenším rozpačité.