Netflix zažil v loňském covidovém roce jízdu snů a připisoval si rekordní přírůstky. Ovšem v mezidobí významně narostla konkurence a protipandemická opatření navíc narušila výrobu. Vidíme začátek pádu giganta?
Stále více zpráv naznačuje, že konkurence na poli placeného online videa neustále roste a ukrajuje si z pomyslného koláče čím dál více. Netflix tak pomalu ale jistě přichází o své výsadní postavení.
Pokud patříte mezi fanoušky antihrdinského seriálu The Boys od Amazonu, možná už delší dobu toužíte po české lokalizaci. Ta je nyní konečně dostupná a Amazon rozhodně nezůstal u jednoho seriálu. Jeho oficiální příchod do Česka je na spadnutí, neobejde se ale bez problémů.
Poslední týdny zatím marně čekají na nějakou větší seriálovou událost. Mohl by se jí stát nový seriál od HBO, jehož první díl viděl rekordní počet diváků?
Netflix pořádně riskuje, když zrušil svou nabídku prvního měsíce zdarma, kterou v minulosti dokázal nalákat tisíce zákazníků. Milovníky trial verzí na nejrůznějších uživatelských účtech tak následující zprávy rozhodně nepotěší.
Sony Pictures nemá jako jedno z mála hollywoodských studií svou vlastní streamovací službu, což znamená, že musí své tituly uplatňovat jinde. A nebyl by to Netflix, aby nevyužil příležitosti.
Pokud nás sledujete pravidelně, pak jste určitě nepřehlédli, že o končící licenci série Rychle a zběsile na Netflixu informujeme pravidelně. A nyní se Netflix rozhodl, že celou situaci ohledně práv na vysokooktanovou frančízu udělá ještě bizarnější.
Podle prvních zveřejněných průzkumů měřících televizní sledovanost může být HBO spokojeno s rozhodnutím nechat Zacka Snydera zhotovit svou verzi Ligy spravedlnosti. Ta k televizním obrazovkám přilákala obrovský počet zájemců. Rekordní ale nebyl.
K obrovskému, ale ne úplně překvapivému kroku se odhodlalo studio Disney. Po měsících váhání a spekulací se rozhodlo svoje dva nejbližší trháky, Cruellu a Black Widow uvést najednou v kinech i na Disney+. Překopalo také výrazně rozvrh většiny svých dalších filmů.
Americká akademie filmového umění a věd ohlásila nominace k 93. udílení Oscarů a za jednoznačného vítěze této disciplíny můžeme bezpochyby považovat streamovací společnost Netflix, která nominační ceremoniál ovládla.
Netflix zahájil testování, kdy některým uživatelům vyskakuje na obrazovkách televizí informační hláška, že budou muset účet ověřit skrze SMS nebo e-mail, neboť panuje podezření, že je jejích účet sdílen s více lidmi.
HBO, resp. její mateřský konglomerát AT&T to s větším zásahem na trhu streamovacích služeb myslí opravdu vážně. Do konce letošního roku se tak má značka HBO Max vydat do 60 nových trhů, včetně České republiky. HBO Max by si rádo uzmulo 120 milionů předplatitelů do roku 2025.
Kevin Feige, šéf disneyovské divize Marvelu, je podporovatelem kin a brání jejich exkluzivitu při uvádění filmů. Kina podle něj vedle finanční stránky vytvářejí i nanapodobitelný sdílený zážitek, který pomáhá vytvářet fanouškovství a tvoří jeden z důležitých aspektů úspěchu jejich filmů.
Streamovací služba Disney+ stále jede jako nezastavitelná mašina a nadále nabírá další a další předplatitele dychtících po jejím obsahu. Na konci února konečně pokořila psychologickou hranici sta milionů předplatitelů.
Eddie Murphy a Amazon můžou slavit. Jejich Coming 2 America, pokračování legendární osmdesátkové komedie Cesta do Ameriky, se stal obrovských diváckým hitem lámajícím rekordy.
HBO očividně myslí svůj boj v probíhajících streamovacích válkách vážně a pomalu ale jistě se chystá na upgrade do podoby HBO Max, když zaplňuje svou knihovnu velkými hity. V březnu tak láká diváky na klasiky jako trilogie Kmotr nebo Pán prstenů. Z vlastní seriálové produkce pak nabízí ožehavý dokument Allen v. Farrow nebo teen drama Generation.
Doufali jste, že uvidíte nový Mortal Kombat v kině? Máte s největší pravděpodobností smůlu. Nový výhled fyzických nosičů totiž ukazuje, že nová verze slavné mlátičky dorazí již v květnu na fyzické nosiče. A dá se předpokládat, že vydání bude předcházet exkluzivní uvedení na HBO.
Podobně jako se před pár dny vyjadřoval k další strategii společnosti Disney její šéf Bob Chapek, promluvil na různá témata týkající se obsahu, distribuce a uživatelského rozhraní i provozní ředitel Netflixu Greg Peters.
Po obrovském diváckém úspěchu, který Netflixu přinesla proslulá zlodějská hvězda Lupin, se slavný streamer rozhodl zadaptovat dalšího francouzského hrdinu se světovým dosahem – Asterixe.
Bob Chapek, šéf konglomerátu Disney, vydal při rozhovoru na nedávné konfrenenci věnované médiím několik prohlášení, která určitě stojí za zmínku, a neměla by uniknout zájemcům o kina a streaming.
Do streamingových válek se brzy zapojí další hollywoodské studio. Paramount+ startuje v USA 4. března a jeho majitelé se aktuálně rozhodli odhalit více ze svých plánů. Nechystá sice takovou revoluci jako Disney nebo Warner, ale přesto by měli fanoušci Toma Cruise, Star Treku či SpongeBoba zpozornět.
Tento měsíc byl u amerického soudu rozhodnut spor mezi komikem Billem Nyem a Disneym, ve kterém známý popularizátor vědy viní korporát z neúměrného a zastaralého rozdělování peněz.
Ve většině zemí, kde je dostupná služba Disney+, dnes startuje brand Star, který umožňuje na platformě určené pro děti a mládež vidět konečně i dospělácký obsah. Disney se tímto krokem stává ještě víc konkurenčním vůči službám jako je Netflix a HBO.
Kabelová televize HBO oznámila, že očekávaná komiksovka Wonder Woman 1984, která byla v prosince v rámci USA uvedena na HBO Max, zamíří již 15. dubna na tuzemské HBO GO. Film se tak pravděpodobně zcela vyhne stále zavřeným kinům.
Streamovací války jsou v plném proudu a boj o internetového diváka začíná být nemilosrdný. Poslední čísla předplatitelů streamovací platformy Disney+ byla působivá, a mnozí analytici se domnívají, že hegemonie Netflixu pomalu ale jistě končí.
Nedávno jsme informovali o relativně masivním rozšíření slovenského dabingu na streamovací a kabelové televizi HBO. Ta posléze tuto informaci potvrdila a dodala, že se naši východní sousedé mohou těšit z jejich rodného jazyka v mluvené či titulkové podobě i v budoucnu.
Disney má za sebou ohlášení ekonomických výsledků za první kvartál roku 2021, což znamená, že ve skutečnosti se jedná o výsledky posledního čtvrtletí roku 2020. Do statistik se tudíž nepočítá například premiéra seriálu WandaVision. To ale Disneymu nemusí vůbec vadit.
O Netflixu se často v žertu říká, že dokáže udělat hit v podstatě ze všeho. Hitem se v jeho rukou stal od YouTube odkoupený seriál Cobra Kai, uspěl i šachový Dámský gambit a nyní na rekordní sledovanost stačilo i rádoby historické vztahové drama.
Kabelovka a streamovací služba HBO vstoupila do nového roku s pořádným randálem. Velké kinofilmy míří ve stejný den do kin i online, a HBO v letošním roce provede mohutný upgrade v podobě sjednocení pod hlavičkou HBO Max. Kdy se dočkáme?
Nové čtvrtletní výsledky Netflixu přinesly i zajímavý rozhovor s jeho šéfem, který mimo jiné poprvé obšírněji komentuje nástup konkurenta od Disneyho. Co si o něm myslí?